BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
renung sejenak...lend me ur 5 minutes plzz..to read this...

KENAPA BADAN KITA PERLUKAN SUPLEMEN?

1. Kita sering terdedah kpd pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yg menjejaskan kesihatan badan.

2. Badan kita memerlukan dos yg lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya Nutrien hanya boleh didapati dari pemakanan.

3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga dan bahan kimia lain.

4. Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.

5. Rutin pemakanan kebanyakan rakyat Msia yg tidak hiraukan diet yg seimbang.

6. Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dr pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan.

7. Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera dan sebagainya.

So ape lagi....Call/SMS/Watsapp 012-9075225 ...!

Jumaat, Mac 07, 2014


Multivitamin untuk Tambah Tenaga

★Vitalea Shaklee ★
→ Vitalea mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang dirumus khas untuk memenuhi keperluan mikronutrien orang dewasa. Insyaallah sangat membantu peningkatan kesihatan sekiranya diambil secara berterusan. Ia dilengkapi dengan zat besi untuk pembentukan lebih banyak sel darah merah, mengelakkan anemia dan meningkat paras HB. Selain itu, ia turut mengandungi Magnesium, kalsium, fosforus, vitamin C dan Vitamin D yang menyokong kesihatan tulang.  

★ B-Complex ★
→ B-Complex Shaklee terdiri dari 8 vitamin B penting untuk keperluan harian badan. B-Complex adalah salah satu vitamin kesukaan saya kerana pengambilan setiap pagi membantu saya lebih tenang (vitamin anti-stress), bertenaga dan bersemangat untuk memulakan hari. B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protien, lemak dan karbohidrat kepada tenaga manakala asid folik dan B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Lengkap untuk keperluan sel, menjadikan sistem tubuh bekerja dengan sempurna. B-Complex dioptimumkan dengan pengambilan bersama vitamin C.

★ Vitamin C ★
→ Vitamin seperti juga BComplex, mudah larut dan musnah dalam badan. Oleh itu, bekalan vitamin C yang berterusan amat penting untuk menyokong segala proses dalam badan. Vitamin C menyokong kesihatan tulang, gusi dan gigi serta kesihatan keseluruhan. Individu yang sering rasa penat, letih, lesu dan tidak bermaya mungkin kekurangan vitamin C.


★ Energy Soy Protien ★
→ Energy Soy Protien (ESP) adalah protien sihat yang memberikan bekalan tenaga berterusan manakala sifatnya  rendah glisemik indeks yang memberikan rasa kenyang lebih lama. Pengambilan susu bersama ESP dan kurma memberi badan lebih tenaga untuk bekerja dengan produktif sepanjang pagi. Prof Muhaya, ada memberikan resepi istimewa yang beliau amalkan setiap pagi demi mendapat khasiat dan nutrisi lengkap pagi hari. Resepi soya, susu dan kurma pernah saya kongsikan sebelum ini.

Wellness Set - set asas untuk tambah tenaga, hilangkan kelesuan bagi mereka yang selalu penat di pejabat atau di rumah. Sesuai untuk lelaki dan wanita.

Sila CLIK pada CATATAN LAMA utk view picture seterusnya...!!!